Kniha obchodníkov

Account manažér
Starostlivosť o vybranú skupinu kľúčových zákazníkov, uspokojovanie potrieb zákazníkov.

Popis práce
 
Account manažér je primárnou kontaktnou osobou pre klientov/accountov. Stará sa o vybranú skupinu významných zákazníkov. Zisťuje ich potreby a na základe nich navrhuje IT riešenie, zabezpečuje jeho realizáciu, koordinuje tím IT špecialistov zúčastňujúcich sa na implementácii dodávaného riešenia. Kultivuje, udržuje, posilňuje vzťahy s klientmi, informuje ich o nových produktoch, poskytuje poradenstvo.Vyvíja aktivity na získanie nových klientov.

Náplň práce
 
Typické činnosti
  • starostlivosť o klienta: komunikácia s klientmi, budovanie vzťahov, poznávanie jeho problémov, produktov, konkurencie, navrhovanie riešení
  • tvorba stratégie získavania zákazníkov a jej aplikácia, analyzovanie predaja a potenciálu klientov, identifikovanie možných potrieb zákazníka
  • vyhľadávanie nových projektov riešených na zakázku, vypracovanie písomných ponúk a materiálov pre tendre
  • príprava a poskytovanie obchodných prezentácií, ktoré adresujú potreby klienta
  • príprava a realizácia podporných predajných a marketingových aktivít (prezentácie, semináre, návštevy a iné akcie)
  • uzatváranie obchodných zmlúv - jednania, cenotvorba, príprava zmlúv a ich pripomienkovanie
  • manažovanie dodávky produktov/služieb (interné objednávanie, inštalácia, školenie, podpora, dokumentácia)
  • spolupráca s obchodným tímom, spoluúčasť na plnení obchodných plánov
Ďalšie činnosti
  • vyhľadávanie partnerov/dodávateľov pre riešenia, ktoré nie sú v portfóliu spoločnosti
  • sledovanie nových produktov na trhu, trendy a konkurenciu
  • spolupráca s konzultantmi a ostatnými IT špecialistami

Čo sa vyžaduje
 
Vyžadované znalosti
  • prehľad a orientácia v oblasti IT
  • výborná znalosť produktov spoločnosti a konkurencie
  • znalosť fakturačného procesu
  • 3-ročná obchodná skúsenosť
Vyžadované skúsenosti
  • organizačné schopnosti
  • dobré komunikačné schopnosti
  • schopnosť presviedčať
  • skúsenosť s projektovým riadením
  • dobré prezentačné schopnosti
  • schopnosť riadiť a viesť tím

Osobnostné požiadavky
  • trpezlivosť
  • flexibilita
  • vysoká miera samostatnosti
  • sebaistota
  • schopnosť prijímať odmietnutie
  • orientácia na výsledky
  • ochota pomáhať

Požadované vzdelanie
  • vysokoškolské
  • stredoškolské

Ďalšie informácie
 
Alternatívne názvy pozície
  • Key accout manažér
Pracovné pozície s podobnou náplňou práce

Navigátor
Account manažér  Asistent/ka  Call centrum operátor  Manažér IS  Marketingový manažér  Obchodný manažér  Obchodný riaditeľ  Obchodný zástupca  Pracovník podpory predaja  Riaditeľ  Riaditeľ IT 

Naspäť     Na úvod     Vytlačiť     Preposlať známemu


ISSN 1337-0367