Riaditeľ Úspešné napĺňanie podnikateľských plánov spoločnosti a ich rozvoj.
|
Popis práce |
|
Riaditeľ spoločnosti realizuje podnikateľský plán spoločnosti. Spektrum jeho činností je odvodené od typu spoločnosti. V prípade čisto obchodnej spoločnosti sa jeho úsilie sústreďuje na marketovanie produktov, ktoré zahrňuje budovanie distribučných predajných kanálov, marketingovú podporu produktom a značke, podporu zákazníkom, podporu predaja, komunikáciu s trhom, monitorovanie konkurencie. V prípade, že spoločnosť je aj tvorcom služieb a/alebo vyrába produkty, zodpovednosť riaditeľa je ešte širšia.
Úspešné naplnenie cieľov riaditeľa je závislé od mnohých kľúčových faktorov, predovšetkým však od kvality podnikateľského plánu, kvality personálu, charakteristík trhu. |
Náplň práce |
|
Typické činnosti
- tvorba stratégie rozvoja spoločnosti, identifikácia podnikateľských a obchodných príležitostí, príprava podnikateľských plánov
- plánovanie činnosti spoločnosti, príprava a obhajoba ročných finančných plánov
- operatívne riadenie spoločnosti za účelom dosiahnutia stanovených cieľov:
- sledovanie, podpora a kontrola obchodných plánov, výroby produktov/služieb, marketingových aktivít
- riadenie, vedenie, motivovanie, kontrola, hodnotenie tímu podriadených manažérov
- reprezentácia spoločnosti, vytváranie firemnej kultúry smerom do firmy a smerom na trh
- vystupovanie v mene spoločnosti, rozhodovanie/schvaľovanie a podpisovanie zmlúv
- jednanie s kľúčovými klientmi a partnermi
- priebežná analýza trhu: monitorovanie konkurencie, trendov, cien, produktov
- definovanie a riadenie politiky ľudských zdojov, výber kľúčových manažérov, interná komunikácia na všetkých zamestnancov spoločnosti
- mesačné reportovanie, prezentácia výsledkov, smerovania a plánov vlastníkom spoločnosti
- dodržiavanie platných právnych noriem
Ďalšie činnosti
- vedenie pravidelných porád manažmentu
- vyhľadávanie a získavanie obchodných partnerov
- vedenie obchodných jednaní, prezentácií, vyjednávanie zmluvných podmienok
- komunikácia s dodávateľmi a ich výber
- nastavenie interných administratívnych pravidiel
|
Čo sa vyžaduje |
|
Vyžadované znalosti
- znalosť vybraných SW aplikácií
- znalosť vybraných IT technológií
- dobrá orientácia v IT technológiách
- znalosť účtovníctva na manažérskej úrovni
- znalosť svetového jazyka sa očakáva
- znalosť obchodného práva
- 3-ročná skúsenosť v riadiacej pozícii
| Vyžadované skúsenosti
- komunikačné schopnosti
- prezentačné schopnosti
- organizačné schopnosti
- schopnosť riadiť, viesť a motivovať tím
- schopnosť projektového riadenia
- schopnosť plánovať
- skúsenosť s predajom
|
Osobnostné požiadavky
- spoľahlivosť
- zodpovednosť
- dôslednosť
- flexibilita
- vysoká miera samostatnosti
- schopnosť znášať stres
- orientácia na výsledky
- strategické a koncepčné myslenie
- nutnosť častého rozhodovania
- ambicióznosť
- zmysel pre tímovú prácu
- dôveryhodnosť
| Požadované vzdelanie
- vysokoškolské
- stredoškolské
|
Ďalšie informácie |
|
Alternatívne názvy pozície- Výkonný riaditeľ
- Riaditeľ
- Director
- Coutry manager
- Managing director
- Chief executive officer
- Business unit manager
- Business manager
Pracovné pozície s podobnou náplňou práce |