Marketingový manažér Zvyšovanie trhového podielu spoločnosti prostredníctvom marketingových nástrojov.
|
Popis práce |
|
Marketingový manažér v oblasti IT a telekomunikácií manažuje propagáciu firemných produktov a služieb na trhu. V spolupráci s obchodným oddelením vykonáva aktivity za účelom zvyšovania trhového podielu. Zodpovednosti sa líšia v závislosti od spoločnosti a v závislosti od toho, či je úloha manažéra primárne zameraná na predaj produktov alebo len zúžene na zvyšovanie povedomia a znalosti produktov či značky.
Plánuje, organizuje, riadi marketingové aktivity, ktoré nepriamo podporujú predaj. Kľúčovým aspektom úspechu marketingových aktivít je odhalenie a pochopenie potrieb zákazníkov resp. trhu, ich premietnutie do firemných produktov a služieb, adresná komunikácia a distribúcia na cieľové skupiny. |
Náplň práce |
|
Typické činnosti
- tvorba krátkodobých a dlhodobých marketingových plánov
- realizovanie prieskumov trhu – zisťovanie dopytu, povedomia, znalosti značky; vnímanie produktov, cien, konkurencie
- monitorovanie aktivít konkurencie, porovnávanie produktov
- analyzovanie a porovnávanie cien s konkurenciou
- realizácia mediálných reklamných kampaní (tlač, rádio, TV, outdoor, internet) v spolupráci s reklamnými a mediálnymi agentúrami alebo bez nich
- aktivity v oblasti public relations - komunikácia s novinármi, tlačové správy
- riadenie výroby propagačných materiálov (katalógy, letáky, plagáty a mnohé iné)
- organizovanie propagačných akcií, navštevovanie veľtrhov a rôznych akcií
- vyhodnocovanie marketingových kampaní
- v spolupráci s obchodným oddelením zisťovanie a meranie vplyvu marketingových aktivít na obchodné výsledky, zisťovanie trhového podielu, príprava krátkodobých a dlhodobých prognóz predaja, ovplyvňovanie ceny produktov
- zísťovanie spokojnosti zákazníkov v spolupráci s obchodným oddelením, stretnutia so zákazníkmi, mystery shopping, vyhodnocovanie trhových informácií o produktoch
Ďalšie činnosti
- budovanie vzťahov so zákazníkmi, partnermi, kolegami, médiami, manažmentom
- tvorba marketingového rozpočtu
- doplňovanie profesionálnych a technologických znalostí
|
Čo sa vyžaduje |
|
Vyžadované znalosti
- prehľad a orientácia v oblasti IT
- znalosť projektového riadenia
- znalosť marketingového mixu - produkt, cena, distribúcia, propagácia
- skúsenosti s plánovaním
| Vyžadované skúsenosti
- dobré komunikačné schopnosti
- schopnosť motivovať
- dobré organizačné schopnosti
|
Osobnostné požiadavky
- spoľahlivosť
- zodpovednosť
- samostatnosť
- dôslednosť
- flexibilita
- schopnosť znášať stres
- orientácia na výsledky
- strategické a koncepčné myslenie
- zmysel pre tímovú prácu
- dôveryhodnosť
- kreativita
- iniciatívnosť
| Požadované vzdelanie
- vysokoškolské
- stredoškolské
|
Ďalšie informácie |
|
Alternatívne názvy pozície- Marketingový riaditeľ
- Marketingový koordinátor
- Marketingový špecialista
- Marketingový asistent
- Produkt Marketing manager
- Marketing communications manager
Pracovné pozície s podobnou náplňou práce |